در مورد کنترل گلوله شدن مو داخل بدن گربه چه باید کرد؟

کنترل گلوله شدن موی داخل بدن گربه

سرفصل های این مقاله

علت ایجاد گلوله مو در گربه ها چیست؟

علائم گلوله مو در گربه ها

4 روش درمان گلوله شدن مو

دو راه در مورد آن وجود ندارد: گلوله شدن مو در گربه ها ناخوشایند است و آنها فقط برای شخصی که مجبور است آنها را تمیز کند نامطلوب نیستند – آنها می توانند باعث انسداد روده شوند ، که این خود می تواند یک مشکل جدی برای سلامتی گربه شما باشد. با توجه به این که گربه ها خود را آراسته می کنند ، بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا گلوله های مو به حداقل برسد؟

علت ایجاد گلوله مو در گربه ها چیست؟

موی بلند ممکن است خسته کننده باشد ، اما در نتیجه روتین باعث می شود که گربه شما سالم بماند.

وقتی گربه شما خود را با لیست زدن بدنش مرتب می کند ، ساختارهای کوچک قلاب مانند روی زبان آنها موهای شل و مرده ای را می گیرد که سپس بلعیده می شوند. اکثر این موها بدون هیچ مشکلی از طریق دستگاه گوارش عبور می کنند. اما اگر مقداری مو در معده بماند ، می تواند گلوله مو ایجاد کند. معمولاً گربه شما برای از بین بردن موی سر ، استفراغ می کند. از آنجا که گلوله های مو در راه خروج از مری باریک عبور می کنند ، اغلب باریک و لوله ای به نظر می رسند تا گرد.

گلوله های مو در گربه ها بیشتر در نژادهای موبلند مانند پرشین ها و مین کونز ظاهر می شوند. گربه هایی که زیاد ریزش مو دارند یا به صورت اجباری خود را مرتب می کنند نیز بیشتر احتمال دارد گلوله مو داشته باشند ، زیرا تمایل به بلعیدن موی زیادی دارند. ممکن است متوجه شده باشید که گربه شما به عنوان بچه گربه گیس مو ندارد ، اما با رشد آنها موهای خود را پرورش داده است. این کاملاً طبیعی است – با افزایش سن گربه ها نظافتچی ماهرتری می شوند و بنابراین در از بین بردن مو از پوست خود با زبان مهارت بیشتری پیدا می کنند ، این به معنای تعداد بیشتری مو برای پاکسازی توسط شما است.

علت ایجاد گلوله مو در گربه ها چیست؟

علائم گلوله مو در گربه ها

تماشای (و شنیدن) گربه در حال از بین بردن گلوله مویی مزاحم است. برخی از علائم رایج گلوله شدن مو شامل هک ، گاز گرفتن و خارش است. معمولاً گربه شما موهای سر را به ترتیب نسبتاً کوتاه استفراغ می کند.

در صورت مشاهده علائم زیر گلوله مو ، حتماً با دامپزشک خود تماس بگیرید ، زیرا ممکن است نشان دهد که موی سر باعث انسداد بالقوه تهدید کننده زندگی شده است:

  • استفراغ مداوم ، گاز گرفتن، خارش یا هک بدون ایجاد گلوله مو
  • کمبود اشتها
  • بی حالی
  • یبوست
  • اسهال

4 روش درمان گلوله شدن مو

برای پیشگیری کامل از گلوله شدن مو در گربه ها هیچ کاری نمی توان انجام داد ، اما مواردی وجود دارد که می توانید احتمال گلوله شدن موی گربه را کاهش داده یا تعداد دفعات آنها را کاهش دهید.

  1. مرتباً گربه خود را آرایش کنید. هرچه موی بیشتری از گربه خود بردارید ، موی کمتری به شکل گلوله مو در معده آنها ظاهر می شود. شانه زدن یا مسواک زدن گربه به صورت روزانه می تواند راهی موثر برای به حداقل رساندن گلوله های مو باشد و همچنین می تواند راهی سرگرم کننده برای ارتباط با گربه باشد. اگر نمی توانید گربه خود را به مسواک زدن عادت دهید ، به این فکر کنید که هر شش ماه یا بیشتر او را برای نظافت و کوتاهی مو (مخصوصاً برای گربه های مو بلند) نزد آرایشگر حرفه ای ببرید.
  2. به گربه خود غذای مخصوص گربه “فرمول موی سر” بدهید. بسیاری از تولیدکنندگان غذای حیوانات خانگی در حال حاضر غذاهای گربه ای برای کاهش موی سر درست می کنند. این فرمول های حاوی فیبر بالا برای بهبود سلامت پوست گربه ، به حداقل رساندن میزان ریزش و تشویق گلوله های مو در گربه ها برای عبور از سیستم گوارشی طراحی شده اند.
  3. از محصول آنتی هیربال استفاده کنید. امروزه تعدادی از محصولات مختلف آنتی هیربال مثل مالت در بازار وجود دارد که بیشتر آنها ملین های ملایمی هستند که به عبور موهای گل از طریق دستگاه گوارش کمک می کند.
  4. از نظافت بیش از حد خودداری کنید. اگر مشکوک هستید که گلوله های موی گربه شما ناشی از نظافت اجباری است ، سعی کنید گربه خود را آموزش دهید تا به جای لیسیدن پوست، فعالیت لذت بخش دیگری انجام دهد. این ممکن است شامل آموزش بازی به تنهایی با یک اسباب بازی جدید یا پیدا کردن یک اسباب بازی سرگرم کننده باشد که بتوانید با هم بازی کنید.
استفاده از مطالب آرکاپت برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام آرکاپت و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آرکاپت تعلق دارد.